Przeskocz do treści

Regulamin Klubu Strzeleckiego LOK Myszków

Rozdział I
Postanowienia ogólne

§1.

Klub Strzelecki LOK Myszków zwany dalej „Klubem” z siedzibą w Myszkowie ul. Słowackiego 116 stanowi samodzielną i podstawową jednostkę działającą w ramach struktur organizacyjnych LOK, funkcjonującą wg zasad określonych w Statucie Stowarzyszenia Ligi Obrony Kraju.

§2.

Klub działa na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.

§3.

Klub działa na podstawie statutu LOK oraz niniejszego regulaminu.

§4.

Klub nie posiada własnej osobowości prawnej i działa w ramach Stowarzyszenia Ligi Obrony Kraju.

§5.

Klub jest organizacją mającą na celu rozwój i promocję strzelectwa sportowego, praktycznego, militarno – obronnego, rekreacyjnego oraz historycznego z broni czarnoprochowej, historii militariów i kolekcjonerstwa broni, oraz łucznictwa.

§6.

Klub opiera swoją działalność na pracy społecznej członków klubu.

 

Rozdział II
Cele, zadania i zakres działalności klubu

 §7.

Celami Klubu są:

  1. Propagowanie bezpiecznego strzelectwa sportowego wśród dorosłych i młodzieży.
  2. Organizowanie spotkań, treningów i zawodów mających na celu doskonalenie umiejętności i technik strzeleckich oraz rekreację i integrację uczestników.
  3. Organizowanie ogólnokrajowych zawodów w konkurencjach strzeleckich.
  4. Organizowanie imprez promujących strzelectwo sportowe i inne formy strzelectwa.
  5. Współpraca z władzami LOK i samorządami lokalnymi w celu realizacji celów Klubu.
  6. Współpraca z innymi Kubami o podobnym profilu działania.
  7. Stwarzanie warunków ułatwiających członkom Klubu uprawianie strzelectwa oraz uzyskiwania pozwolenia na broń
  8. Organizowanie szkoleń dla członków Klubu, których przedmiotem jest zdobywanie wiedzy i umiejętności w zakresie prowadzonej przez Klub działalności.

§8.

Klub realizuje swoje cele poprzez:

  1. Organizowanie szkoleń sportowych, stwarzanie dogodnych warunków do rozwoju strzelectwa sportowego.
  2. Uprawianie strzelectwa sportowego.
  3. Organizowanie kursów, treningów, ćwiczeń, szkoleń i zawodów w szeroko pojętym strzelectwie.
  4. Współdziałanie z innymi instytucjami, organizacjami, klubami, władzami oświatowymi oraz z osobami fizycznymi w zakresie celów realizowanych przez Klub.
  5. Popularyzowanie sportów strzeleckich i obronnych.
  6. Inicjowanie i podejmowanie, z zachowaniem obowiązujących przepisów, innej działalności zmierzającej do realizowania celów i zadań Klubu.

 

Rozdział III
Członkowie Klubu, ich prawa i obowiązki:

§9.

  1. Członkiem Klubu może być osoba fizyczna spełniająca warunki zawarte w statucie LOK, akceptująca cele Klubu, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych i niepozbawiona praw publicznych oraz osoba niepełnoletnia spełniająca warunki zawarte w statucie LOK, akceptująca cele Klubu, która przedłożyła wraz z deklaracją członkowską pisemną zgodę prawnych opiekunów na członkostwo w Klubie i akceptację celów Klubu.
  2. Członków przyjmuje Zarząd Klubu na podstawie pisemnej deklaracji członkowskiej i po uiszczeniu wpisowego.
  3. Członkowi pełnoletniemu klubu przysługują wszystkie uprawnienia wynikające ze Statutu LOK oraz postanowień niniejszego regulaminu i uchwał Zarządu Klubu oraz Walnego Zgromadzenia LOK.

§10.

Członkowie Klubu są zobowiązani do:

  1. Aktywnego uczestniczenia w spotkaniach organizowanych przez Klub i realizacji celów Klubu, uczestniczenia w działalności Klubu, w tym brania udziału w działaniach organizacyjnych,
  2. Przestrzegania postanowień statutu, regulaminów i uchwał władz LOK i Klubu,
  3. Godnego reprezentowania Klubu,
  4. Uczestniczenia w szkoleniu strzeleckim i zawodach sportowych organizowanych przez Klub,
  5. Poszanowania własności stowarzyszenia LOK i Klubu, jako wspólnego dobra jego członków,
  6. Kulturalnego zachowania zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami współżycia społecznego.

§11.

Wobec członków, którzy nie wypełniają obowiązków ujętych w niniejszym regulaminie i statucie LOK, Zarząd KLUBU może zastosować następujące środki:

  1. upomnienie,
  2. pozbawienie możliwości korzystania ze sprzętu i urządzeń Klubu,
  3. skreślenie z listy członków Klubu

§12.

Zaleganie w opłacaniu składek i innych opłat na rzecz Klubu powyżej 6 miesięcy powoduje skreślenie z listy członków Klubu. Decyzję o skreśleniu podejmuje Zarząd. Skreślonemu członkowi z powodu nieopłacenia składek nie przysługuje prawo do odwołania. Wznowienie członkostwa w klubie wymaga procedury, identycznej jak dla osób nowo wstępujących.

§13.

Członkostwo w Klubie ustaje na skutek:

  1. Dobrowolnej rezygnacji z przynależności do Klubu, zgłoszonej na piśmie Zarządowi, za pokwitowaniem odbioru,
  2. Wykluczenia z Klubu w przypadku stwierdzenia rażącego naruszenia zasad bezpieczeństwa lub nie przestrzegania przepisów posługiwania się bronią palną, regulaminów i zarządzeń korzystania ze strzelnicy,
  3. Wykluczenia z Klubu w przypadku stwierdzenia rażącego naruszenia postanowień regulaminu, nieprzestrzegania postanowień, uchwał i regulaminów uchwalonych przez władze LOK i Klubu,
  4. Wykluczenia z Klubu w wyniku prawomocnego orzeczenia sądu powszechnego, które zgodnie z innymi przepisami uniemożliwia uprawiania dyscyplin sportu wymienionych w tym regulaminie lub prawomocnego orzeczenia sądu powszechnego, orzekającego karę dodatkową w postaci pozbawienia praw publicznych,
  5. Śmierci członka.
  6. Decyzje w sprawach określonych w pkt. 1-4. podejmuje Zarząd Klubu w drodze uchwały. W przypadku pkt. 2-4. Prezes Zarządu zobowiązany jest zawiadomić członka listem poleconym o skreśleniu lub wykluczeniu, podając przyczyny skreślenia lub wykluczenia, wskazując na prawo wniesienia odwołania do Walnego Zebrania Członków, w terminie miesiąca licząc od daty doręczenia stosownej uchwały. Członek występujący lub wykluczony z Klubu obowiązany jest do uregulowania wszystkich zobowiązań w stosunku do Klubu.
  7. W przypadku pkt. 5. Prezes Zarządu Klubu może podjąć decyzję jednoosobowo. Wszelkie zobowiązania członka wobec Klubu zostają umorzone.

 

Rozdział IV
Władze klubu

 §14.

  1. Władzami Klubu są:
  2. Walne Zebranie Członków,
  3. Zarząd Klubu,
  4. Komisja Rewizyjna.

 §15.

  1. Walne Zebranie Członków jest najwyższą władzą Klubu.
  2. Walne Zebranie Członków jest zwoływane przez Zarząd, co najmniej raz w roku. O miejscu, terminie i porządku obrad Zarząd powiadamia członków ogólnie dostępnymi środkami: informacja na stronie internetowej Klubu, ogłoszenia w siedzibie Klubu, z wykorzystaniem poczty elektronicznej, SMS lub pismami, co najmniej na 7dni przed terminem Walnego Zebrania Członków. Zarząd podejmuje decyzję o wyborze środka lub środków powiadomienia. W zebraniu członków powinna uczestniczyć, co najmniej połowa członków Klubu w pierwszym terminie, w drugim terminie, który może być wyznaczony w czasie 30 minut po pierwszym tego samego dnia, można podejmować uchwały bez względu na ilość członków zwykłą większością.
  3. Nadzwyczajne Walne Zebranie może być zwołane przez Zarząd w każdym czasie. O miejscu, terminie i porządku obrad Zarząd powiadamia członków zgodnie z punktem drugim tego paragrafu.

§16.

  1. Zarząd kieruje całokształtem działalności Klubu, zgodnie z uchwałami Walnego Zebrania, reprezentuje je na zewnątrz i ponosi odpowiedzialność przed Walnym Zebraniem.
  2. Zarząd składa się z 5 osób.
  3. Pracą Zarządu kieruje Prezes Zarządu.
  4. Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz na kwartał.
  5. W posiedzeniach Zarządu mogą uczestniczyć osoby zaproszone przez Zarząd. Osoby zaproszone nie mają prawa głosu, stanowią tylko głos doradczy.
  6. Zarządu Klubu ustala i podejmuje uchwały o wysokości wpisowego do klubu dla przyjmowanych członków, składki członkowskiej oraz innych opłat na rzecz klubu. Wysokość wpisowego oraz innych opłat na rzecz klubu obowiązuje od dnia uchwalenia przez Zarząd, ewentualne zmiany nie dotyczą członków Klubu, którzy uregulowali swoje zobowiązania na dzień uchwalenia zmian. Obradujące Walne Zebranie może podjąć decyzję o zmianie wysokości składki członkowskiej, jednak nie może jej obniżyć poniżej kwoty określonej w uchwale Zarządu Głównego LOK.
  7. Zarząd Klubu ma prawo ustalić dodatkowe opłaty na rzecz Klubu, jednak nie mogą one przekroczyć wysokości rocznej składki członkowskiej i muszą być uzasadnione potrzebą lub sytuacją finansową Klubu.
  8. Członek Zarządu Klubu może być zawieszony w czynnościach lub odwołany ze składu Zarządu na wniosek Komisji Rewizyjnej, jeżeli nie wykonuje przyjętych obowiązków, działa niezgodnie ze Statutem lub Regulaminem Klubu, bądź w inny sposób zawiódł zaufanie członków Klubu.
  9. Uchwałę o zawieszeniu w czynnościach lub odwołaniu członka Zarządu podejmuje Walne zebranie Klubu.
  10. Członek Zarządu ma prawo do rezygnacji z piastowania swojej funkcji. Składa pisemne wypowiedzenie osobiście, poprzez mail lub listem poleconym na ręce pozostałych członków zarządu. Nowy członek Zarządu Klubu musi zostać wybrany na Walnym Zebraniu w terminie do 30 dni od dnia złożenia rezygnacji. Rezygnujący członek pełni funkcję do momentu wyboru następcy.
  11. W przypadku potrzeby opracowania dokumentów potrzebnych do funkcjonowania Klubu, opracowuje je i zatwierdza Zarząd Klubu, który to może poprosić o pomoc pozostałych członków Klubu.

§17.

  1. Komisja Rewizyjna Klubu jest niezależną od Zarządu Klubu władzą Klubu, powołaną do sprawowania kontroli nad działalnością Zarządu Klubu.
  2. Komisja Rewizyjna składa się z 3 członków, w tym przewodniczącego i sekretarza.
  3. Członkowie Komisji Rewizyjnej mają prawo brać udział, z głosem doradczym, w posiedzeniach Zarządu.

 

Rozdział V
Majątek klubu

 §18.

  1. Klub opiera swoją działalność na bazie własnej oraz będącej w dyspozycji LOK, korzysta z jej sprzętu na zasadach obowiązujących członków stowarzyszenia LOK.
  2. Majątek Klubu stanowią ruchomości i fundusze:
    1. Majątek ruchomy będący własnością stowarzyszenia, jak również dotacje przyznane przez wyższe władze stowarzyszenia może być wykorzystany wyłącznie w działalności Klubu wg zasad określonych w Statucie.
    2. Majątek ruchomy zdobyty staraniem członków Klubu lub darowany Klubowi niepochodzący z dotacji przyznanych przez władze stowarzyszenia jest użytkowany wyłącznie przez Klub. Przekazanie lub zbycie tego majątku może nastąpić za zgodą i na podstawie uchwały Walnego Zebrania Członków Klubu. Użytkowanie przez członków stowarzyszenia LOK niebędących członkami Klubu w/w majątku może nastąpić za zgodą Zarządu Klubu.
    3. W celu realizacji Regulaminu, Klub może korzystać z cudzego majątku za zgodą właściciela o ile nie stoi to w sprzeczności z przepisami prawa.
    4. Fundusze w postaci środków pieniężnych pochodzące z wpisowego do klubu, składek członków klubu i innych opłat na rzecz Klubu, darowizn na rzecz Klubu, działalności Klubu lub innych źródeł pozostają w wyłącznej dyspozycji Klubu. Klub przeznacza ww. fundusze na bieżącą działalność Klubu oraz statutową działalność Stowarzyszenia Ligi Obrony Kraju

 

Rozdział VI
Zmiana regulaminu

§19.

  1. Decyzję o uchwaleniu Regulaminu Klubu lub jego zmianie podejmuje Walne Zebranie Członków.
  2. Uchwalenie Regulaminu Klubu lub jego zmiana mogą być przedmiotem obrad Walnego Zebrania Członków wyłącznie wtedy, gdy sprawy te zostały zamieszczone w porządku obrad Walnego Zebrania Członków. Do zawiadomienia o zwołaniu Walnego Zebrania Członków należy załączyć projekty stosownych uchwał.

 

Rozdział VII
Postanowienia końcowe

 §20.

  1. Regulacje prawne i organizacyjne nie wymienione w niniejszym regulaminie związane z działalnością, organizacją i funkcjonowaniem klubu, kompetencjami i odpowiedzialnością Władz Klubu, prawami i obowiązkami członków reguluje Statut LOK.
  2. Odwołania w niniejszym regulaminie do Statutu oznaczają odwołania do statutu Ligi Obrony Kraju.
  3. Jeżeli w niniejszym regulaminie mówi się o stowarzyszeniu, to chodzi o Stowarzyszenie Ligi Obrony Kraju.
  4. Wszelkie spory rozstrzyga sąd właściwy dla siedziby Klubu.
  5. Niniejszy regulamin obowiązuje z dniem jego zatwierdzenia przez Walne Zgromadzenie Sprawozdawczo-Wyborcze Członków Klubu .

 

 

Myszków, dnia 01grudnia 2017r Protokółował/a Prezes Klubu Przewodniczący Zebrania
Kamil Gawroński Grzegorz Wieczorek Grzegorz Sikora